MovieChat Forums > Assassin's Creed (2016) Discussion > I finally watched the movie

I finally watched the movie

The review is in dutch deal with it

Mijn God wat een film, de sfeer word gelijk goed neer gezet met de beging scène en je word ook gelijk in het verhaal gezogen. De eerste scène in het moderne gedeelte voelt wel wat gerushed aan, maar de overige scènes in het heden zijn een stuk beter en de scènes in het verleden zijn helemaal een genot om naar te kijken. De film speelt zich inderdaad voor een groot deel af in het heden maar ik heb me daar echt niet aan kunnen storen het is eigenlijk wel fijn om meer over Abstergo en Alan Rikkin te weten te komen en juist omdat de scènes in het verleden schaars zijn waardeer je die scènes meer. Overigens zijn het verleden en heden goed met elkaar verweven en dat komt allemaal door de nieuwe Animus die de Bleeding effect logischer maakt. De actie scènes ( zowel in het verleden als het heden) zijn echt geweldig en een genot om naar te kijken.

Jammer genoeg zijn niet alle karakters even goed uitgewerkt, Callum, Aguilar, Maria, sophia en Alan zijn goed uitgewerkt en je leeft ook echt met deze karakters mee. Maar karakters zoals Mousa en Ojeda hadden beter uitgewerkt kunnen worden. De muziek in deze film evenaart de muziek van de games en zorgen er mede voor dat je in de film word gezogen en dat de spanning er goed in zit.

Al met al is dit Imho de beste game verfilming tot nu toe en een vermakelijke actie film die de lore van Assassin's Creed goed verrijkt. Ik zeg niet dat dit de beste film gaat zijn die ik dit jaar gezien ga hebben hij zal ook niet in m'n top 3 voorkomen eind dit jaar ( met films als Kong: Skull Island en SW EP VII, Spider-Man etc. heeft AC gewoon te veel concurrenten) misschien dat hij in m'n top 5 voorkomt.

Mijn conclusie is dan ook fans van de franchise zullen deze film vermakelijk vinden ook niet fans kunnen de film op zich vermakelijk vinden al zullen ze zich soms wel achter hun oren krabben van euh wat? Oh ja en voor de spelers van AC is het echt easter egg galore

reply

Not even proper Dutch...

DT en zo....